Главная » 2012 » Декабрь » 18 » Результати опитування «Чи влаштовує Вас інформація на упаковці товару»?
12:13
Результати опитування «Чи влаштовує Вас інформація на упаковці товару»?

Як відомо сьогодні, український споживач купуючи товар косметології  чи засіб побутової хімії навіть і не здогадується, що даний товар був протестований на тваринах. Тому Молодіжним рухом МОДОС було ініційовано опитування «Чи влаштовує Вас інформація на упаковці товару?», в рамках кампанії «за етичне маркування».

Опитування показало, що проблема не надання повної інформації на упаковці товару, зокрема й тести на тваринах, цікавить більшість регіонів України. І вже впевнено можна підбивати перші підсумки…

Під етичним маркуванням розуміють символ або логотип, який вказується в добровільній формі на упаковці товару, це означає, що цей продукт повинен відповідати критеріям, зазначеним організацією, яка надає право використовувати той чи інший символ.

Кампанія в першу чергу розрахована на захист прав споживачів. Відносини між споживачами товарів та їх виробниками і продавцями врегульовані Законом України «Про захист прав споживачів», який встановлює права споживачів, а також визначає механізм їх захисту та основи реалізації державної політики у сфері захисту прав споживачів.

Відповідно до статті 15 Закону споживач має право одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Хоча надання споживачу інформації про проходження чи не проходження тестування такої продукції на тваринах Законом не передбачено.

Опитування показало, що український споживач відповідально підходить до покупки товару, попередньо ознайомившись з інформацією на упаковці товару. Аудиторія опитаних поділилась навпіл, де перша половина іноді звертає увагу на інформацію, а інша половина – завжди, і лише 2% ніколи не звертають увагу на інформацію на упаковці товару. 

        Зокрема, респонденти вивчають інформацію на таких товарах:

·      58% вивчає опис на продуктах харчування;

·      15% цікавляться інформацією на продуктах гігієни, яка вступає в контакт із тілом;

·       6% вивчає інформацію на товарах, які мають високу вартість за одиницю товару;

·       3% - на продуктах хімічного походження

·      і лише 2% вивчає інформацію на товарах, які можуть нанести шкоду навколишньому середовищу.

Серед респондентів 61% висловили принципову позицію не купувати товар, який був попередньо протестований на тваринах. Основні чинники на які звертають увагу споживачі, купуючи косметичну продукцію:

·      на склад продукту (вміст алкоголю, рівень рН, наявність складників, які можуть викликати алергію) – 37%,

·       країна виробник цікавить 23% опитуваних,

·      безпека для здоров’я – 19%,

·      чи тестувались продукти на тваринах – 14%

·      вплив на навколишнє середовище – 2 %.

 Маркування є однією з форм надання інформації споживачам, а інколи навіть дуже важливим джерелом надання інформації для щоденних покупок, особливо що стосується продуктів харчування. Споживачі часто спонтанно відчувають, що на продукті, який вони купують є занадто багато інформації. Але багато з них незадоволені, коли мають намір купити продукт, який виходить за рамки їх «автоматичних» покупок.

Зокрема, про недоліки інформації на упаковці товару зазначили 65 % респондентів.

1.   дуже часто споживачі незадоволені тим, що інформації багато, але вона не відповідає дійсності, зокрема про це сповістили 31 % опитаних;

2.   24% респондентів пожалілись, що інформація зазначена дрібними літерами;

3.   20% опитаних зазначили, що є певні недоліки, але загалом інформація влаштовує;

4.    про не дуже гарний переклад сповістили 10% українців;

5.   і лише 9% респондентів так все влаштовує.

        На відміну від України, в Європі питання про етичне маркування було врегульоване ще 1976 році, Директивою Ради № 76/768/EEC щодо наближення законодавства держав-членів щодо косметичних продуктів (Директива по косметиці). Яка передбачала добровільне зазначення логотипів про проведення тестів на тваринах.

        Тестування на тваринах у косметичній галузі заборонено в Нідерландах, Бельгії та Великобританії. Європейський Союз з 2009 року погодився на поступовий перехід до майже цілковитої заборони на продаж косметики, яка пройшла тестування на тваринах в межах ЄС та до заборони будь-яких тестувань косметичних засобів на тваринах. Заборона введена Положенням (ЄК) № 1223/2009, яка набирає чинності з 2013 року.

        Адже є альтернативні методи дослідження, які можна поділити на дві групи: лабораторне тестування без використання живих організмів (in vitro) і комп'ютерне моделювання (in silico). Зокрема, один із методів використовується в лабораторіях, які вирощують людські клітини для класифікації хімічних речовин та їх впливу на людину. Дослідники Університету Лунда у Швеції використовували геномопрофілірування для оцінки реакції людини з міеловидним лейкозом клітинної лінії на відомі хімічні речовини. Таким чином, вони виявили деякі позначки на 200 генах, які можуть з точністю розрізняти сенсибілізуючі і не сенсибілізуючий хімікат. Порівнявши цю відмінність з уже відомою дією хімічних речовин, вчені виявили, що цю систему можна також використовувати для передбачення сенсибілізуючої потенції. З даних досліджень можна зробити висновок, що таке тестування може замінити випробування на тваринах або суттєво знизити їх кількість.

        Також в світі були створені центри альтернативи тестування на тваринах, зокрема, Центр Джона Хопкінса, який розробляє альтернативу тестуванню на тваринах та безпечну продукцію.

        Вирішення цієї проблеми в Україні підвищить морально-етичні якості громадського суспільства. Позбавить від недоброякісних світових виробників, які збувають на український ринок продукцію, яка не відповідає вимогам Директивам по косметиці, як країні третього сорту. В свою чергу, українська продукція, відповідаючи вимогам Європейського законодавства, підвищивши таким чином конкурентоспроможність продукції, сприятиме інтеграції екологічної складової у стратегію проведення соціально-економічних реформ.


Свої пропозицій з даного питання Ви можете надсилати на електрону пошту: eticlabels@gmail.com
 

А також долучитись до Кампанії за етичне маркування у соціальних мережах:


VK:"за етичне маркування"


Facebook:"За етичне маркування"

Просмотров: 1153 | Добавил: dipcorpus-mdgu | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar